Popular Posts

Friday 27 September 2013

Kombinasi golongan lama dan muda perlu dikekalkan—Isa Samad





















 

Pengerusi FELDA Berhad Tan Sri Isa Samad berkata kombinasi antara golongan muda dengan  yang lama perlu dikekalkan demi survival parti terutama menjelang pilihanraya umum yang akan datang.

Katanya kombinasi ini adalah formula terbaik kerana ia membolehkan mereka berperanan dalam sector masing-masing berasaskan pengalaman yang ada pada mereka.

isa yang juga calon Naib Presiden UMNO berkata elemen ini bagaimanapun sudah lama menjadi amalan dalam UMNO seperti yang dipraktikan ketika menamakan calon-calon parti dalam pilihanraya umum.

“Memang menjadi amalan kepada UMNO mengabungkan yang lama dengan yang baru dalam pengurusan parti, malah seperti yang kita lihat apa yang berlaku pilihanraya.
Isa berkata amalan kombinasi golongan muda dan lama ini berlaku sepanjang masa malah beliau yakin di masa akan datang pun pucuk pimpinan akan memilih formula yang digunapakai ini.
Mantan Menteri Besar Negeri Sembilan itu menjelaskan bahawa kedua-dua sector umur dalam UMNO releven kerana setiap kumpulan ini ada sedikit sebanyak kelebihan dalam membantu dalam pengurusan  parti.
“Jadi saya percaya kombinasi ini mesti kita kekalkan jika tidak ia akan
jadi sesuatu yang tidak begitu lengkap kerana itu saya kata dari segi
sejarah pun kita dapati setiap kali pilihanraya memang ada kombinasi”katanya.

Isa berkata demikian ketika berucap dalam program ramah mesra dan bantuan makanan anjuran Yayasan Felda di Gunung Semanggol malam tadi. Kira-kira 350 orang hadir termasuk ADUN Alor Pongsu Datuk Sham Mat Sahat yang juga Timbalan Ketua UMNO bahagian Bagan Serai. Majlis itu turut menyaksikan kehadiran ahli-ahli UMNO peringkat cawangan, jawankuasa bahagian Bagan Serai,parit buntar, taiping dan larut.
Ketika ditemui Isa menjelaskan niatnya bertanding jawatan Naib Presiden semata-mata bagi membantu Presiden dan Timbalannya menguruskan parti.
 “Seperti saya sebut bahawa saya pempunyai  pengalaman sedikit sebanyak dalam mengharungi krisis-krisis parti antara 80-an sampailah hujung tahun
90-an.
“Dengan ini  pengalaman yang sedikit ini secara tidak langsung dapat saya  membantu presiden dan timbalan presiden untuk menghadapi pilihanraya umum ke-14 akan datang . . . . lain, saya tak adalah”.
“Sekarang orang lama ni ada tempat dirujuk, kalau nak rujuk pada
presiden, timbalan presiden..dia sibuk, rujuklah pada saya yang tak
kurang sibuk..jadi inilah penawaran yang saya buat bukan kerana hendak
pegang jawatan besar-besar.”
 Mengenai peluangnya bergelar Naib Presiden kali ini,,Isa optimis perwakilan UMNO akan memberikan pertimbangan yang positif.
  “Nampak sambutannya baik alhamdullilah, saya yakin dan percaya perwakilan akan dapat membuat pilihan yang tepatlah bagi jawatan naib presiden dan jawatan -jawatan yang lain”katanya lag

No comments:

Post a Comment