Popular Posts

Thursday 17 October 2013

SIAPA YANG LAYAK UNTUK NAIB PRESIDEN?


Ya, jawatan ini harus dipertandingkan, tidak semestinya kita harus mengekalkan ketiga-tiga naib presiden sekarang, Zahid, Shafie Apdal dan Hishammuddin jangan berasa selesa dan sekarang mereka juga goyang dan dah mula speed untuk PROJEK PISTOL TIGA SERANGKAI.Jawatan ini penting kerana sekiranya apa apa berlaku kepada Presiden atau Timbalan Presiden, maka peluang orang yang menjadi Naib Presiden untuk melompat ke jawatan tertinggi amat lah cerah.

Salah seorang pemimpin veteran yang mahu mencuba nasib merebut kerusi Naib Presiden ialah Tan Sri Isa Samad.Beliau adalah pemimpin veteran yang mempunyai pengalaman yang amat luas dan pernah menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan selama 22 tahun.Boleh dikatakan dibawah kepimpinannya, UMNO dan BN kuat dan sukar pihak pembangkang untuk menambah kerusi dalam DUN. Beliau dilahirkan di Melaka pada 14 April 1948. Mendapat pendidikan di sekolah kebangsaan , sekolah menengah Alam Shah dan Universiti Malaya mendapat ijazah dalam bidang kesusasteraan(kepujian) dan pernah menjadi guru di Sekolah Menengah Dato' Abdul Razak Seremban.Pada tahun 1978 beliau bertanding untuk kerusi DUN Linggi,beliau menang dan dilantik menjadi exco.

Isa pemimpin yang bercita-cita tinggi dan tidak pernah berputus asa di dalam perjuangan.Beliau tidak kenal erti kegagalan  dan bukanlah menjadi penghalang selagi kejayaan tidak tercapai.Tuah Isa tetap ada....apatah lagi kini beliau merupakan ahli korporat yang terkemuka.

No comments:

Post a Comment